Wednesday, 23 February 2011

CinTa yang KeduA yg MemBahaGiakan...

CINTA HATIKU..
ASSALAMUAALAIKUM..
hari ney pas jog, aku makan jap.. makan sket je.. sekadar alas perut yg dr malam smlam x diisi..hehhe..
seronok jog hr ney.. ditemani sahabat yg baek hati deeba dan fatihah.. lpas balik tu aku dapat ilham yg diturunkan oleh Allah kepada diri in.. Alhamdulillah..

post kali ney aku aku nak share pasal cinta KEDUA yang MEMBAHAGIAKAN aku.. huhu.. mesti nk tau kan sape.. beliau ialah umiku yang terchenta.. puan ROZLAH bt A.BAKAR.. mesti umi tekejot gile aku wat post yg cam ney.. ak ney mmg susah nk tunjok perasaan sayang kat umi aku.. heheheh..sbb tah la.. mmg susah.. sbb klo nk dicomparekan aku mmg lebih rapat ngan abah aku.. tapi rapat gak ngan umi aku.. dua2 pon rapat..

                     ney la gambo aku ngan umi aku.. aku besarkan?ehehe..

 kisahnye cam ney.. aku ngan umi aku banyak sgt persamaan.. muke mmg x same la.. tp yg len bnyk sgt same.. first skali! bulan kelahiran kami.. umi lahir 5 APRIL, aku lahir 10 APRIL.. dekat je kan? mmg anak umi!! eheheh,, then nombor kelahiran kami juga same! iaitu no 9.. ak kire yg teknik nk kira tarikh lahir yg femes tuu.. umi beli buku RAHSIA TARIKH KELAHIRAN.. kira pnye kira, tarikh kelahiran kami serupa.. aku wat kira2 tu ngan umi la.. pas tu umi ckp cam ney..sbb tu umi x serasi sgt ngan aku, sbb no kelahiran sme..eheh.. then aku mewarisi penyakit keturunan umi iaitu penyakit asthma,, tapi x de la truk sgt ak pnye asthma.. umi lbeh truk la.. dlm adik-beradik ak je yg dapat pnyakit ney.. tp x pe.. ujian Allah.. then kak long ak pernah cakap yg aku mmg same mcm umi.. bnyk mengalah ngn adik-beradik, pandai masak n suke masak.. hehheh..mmg serupa! sbb tu x serasi sgt.. nk tau lagi? umi cikgu bahasa melayu, umi jgak penulis yg hebat.. aku pon begitu.. aku budak BAHASA.. kedua2 bahasa.. tapi lebih bagus dalam bahasa Melayu.. apa sje kesenian bhsa melayu macam syair, pantun,sajak n Bahas aku mmg boleyh.. umi ajar aku besyair waktu aku darjah satu lagii.. that's why la aku pandai besyair.. buleh la.,, bnyk lagi sbnrnye tapi bosan pulak org bce panjang sgt.

    citenye cam ni.. aku skang ney ngah jauh ngn umi.. so evryday ckp dlam tpon je la.. kalo nk tau la, aku ney dulu sgt nakal! tp nakal aku ney kat umh je.. kat sekolah aku budak baek.. umi sndiri yg cakap cam tu.. ehehe.. aku tau mmg aku ney nakal tapi baek! eheh.. nakal aku bukan tak tentu hala pnye nakal..nakal aku jenis susah nk dengar cakap org.. ap yg org kate jgn tu la yg aku wat.. ak x de nakal ngan budak2 len..aku nakal ngan adek bradek aku je.. heheh.. so umi pon nek mnyampah ngan prangai aku yg kadang2 keras kepala la.. aku kalo kat umh dulu, slu gileer kne marah ngan umi.. salu sangat.. setiap mase kne marah ngan umi.. smpai umi n abah pon x tau nk cakap cam ne.. jaat kan aku? huhu..tapi skang da kurang umi marah aku..kurang la sbb aku da makin besar.mmg besar..besar dr umi kot! nak tau tak waktu aku mule2 masok ostel kat MRSM KUCHING dulu bile aku kol umi, umi cakap cam ney.. "rindu la nak marah kakak..x de orang yg umi nak marah kat umh.." bayangkan la..hehehhe..umi pon cakap dalam adik-beradik walaupun aku ney salu kne marah ngan umi tapi aku sbnrnye paling mnje skali.. ahhaha..mne tak mnje.. aku kalo dok ostel dulu, seminggu skali mesti umi n abah kne datang..kalo tak aku merajok.. eheheh..sbb aku pon x tau..aku rase sgt x lengkap kalo dlm seminggu tu aku x tengok wajah umi n abah.. rase cam kosong! huhu..nk tau x waktu aku blaja kat MRSM MERSING ney aku xpernah langsong outing ngan kawan..langsong x! eheheh.. sume umi n abah ataupon kak jie yg bwk aku outing..klo x jgn harap aku nak outing.. naek bas? terima kasih bnyk2.. umi n abah salu pesan kat aku blaja kuar sendiri, naek bas,, tapi aku memang x nak langsong! x nak! mslhnye bukan umi n abah yg mnjekan aku.. aku yg memnjakan diri aku.. mne la aku x nak outing sndiri, skali outing je bwk brg belambak2.. penuh beg plastik kat tgn..macam2 je aku belii.. heheh..x caye tnye rumet aku dulu.. lg stu aku nak outing umi n abah je sbb aku rase lbih selamt.. aku ney penakot.. so kalo ad umi n abah aku rase sgt selamat! so nk wat cm mne kan? aku pon mmg jarang shopping ngan org len.. mesti nak ade umi n abah..boley kire la bpe kali je pg sndiri..umi smpy paksa aku pg ngan kwn2, tapi aku mmg x nak!!heheh..gedik je kan aku ney..mngade2 je lbey..

   tapi satu je la.. walaupon cam mne degil nye aku ney..aku mmg sgt mengutamakan umi n abah aku.. ye ke? mestilah.. setiap keputusan yg aku nk wat aku mesti tnye umi n abah.. kalo umi n abah bagi green light baru la aku wat.. contohnye waktu aku kuar jejalan ngn kawan.. waktu tu nk beli kasut kot.. akupon kol abah..tnye kat abah boley x gune dwet yg abah kasi nk beli kasut? aku mesti cyap btau hrge lagi.. untuk sedapkan ati abah.. sumenye aku akan btau umi n abah.. kalo x pon aku mcg ke.. smpy satu tahap aku nak pinjamkan pen yg abah n umi belikan untok aku gne waktu exam spm pon aku btau umi n abah..lwak kan? hehhehe.. kirenye la, stiap dwet yg umi n abah bagi aku mesti akan mintak kebenaran untuk gunekan nye.. hheheh..aku mmg akan sasau giler kalo dalm seminggu tu aku x dgr suara umi n abah..termasok la kalo umi marah aku pon.. uhuhu.. susah kan aku ney? x reti nak berdikari.. umi n abah salu cakap cam tu.. ehhehe..sume nak kne umi n abah tentukan.. tapi x pe..aku lbey selesa begitu... rase cam secure je.. eheheh.. skang ney mmg aku sgt rindu umi n abah! aku ade kat mersing, umi kat rompin, abah kat luwit kot,,kat maran,,ngah outstation..bru je kol td..ehehhe..

    umi n abah mesti gelak gile kalo bce post ney.. umi n abah x tau pon aku ade blog..eheheh..tapi umi tau aku mmg suke menulis..ehehhe.. umi mesti sokong pnye!! cayalah.. tapi skang aku sgt rase yg aku ni amat2 dijaga oleh umi n abah..especially umi la.. umi x bg aku pg gym sbb bnyk laki..umi tau aku takot n geli ngan laki.. abah soh aku amek lesen,aku x nak,, umi cakap mesti sbb kalo aku dpt instructor laki aku x nak..then sume aktvt luar aku mmg umi jgee..ehehh.. aku ney mmg susah nk kuar rumah.bkurung je keje.. umi ckp aku ney x pndai bersosial.. ngh cbe brubah.. eheheh.. nk tau x? ak ney sgt2 bnyk beckp especially kat umh.. smpy umi cakap tggu aku tido bru ak brhnti bckp.. kalo dlm kete mmg umi nek mymph dgr aku bckp.. wat mcm2 permintaan.. eheh.. stu pejalan rompin-kuantan aku leyh wat dlm 20 permintaan.. cntohnye, umi nk makan mcd, umi nak beli baju,abah nanti kite pg sabah, umi nanti kite kumpol dwet pg korea, umi org nak beli beg baru,, umi nanti nak pg jb, abah nnt belikan kakak jam baru..macam2 la.. smpi naik penat nak melayan..tapi cara umi n abah kalo nk dptkan sesuatu mesti kne wat sesuatu.. mesti result cemerlang, rajin tolong umi, rajin mgaji, rajin wat keje tnpa disuruh,, baru la bleyh dapat.. so nk dapat sesuatu aku mesti kne rajen la.. eheheh..

   umi n abah dah ajar klo nk dpt sesuatu bukan senang2 je dpt.. sume pon perlu dwet..sbb tu la aku ney x leyh nk bazir2 dwet cam tu je.. maen beli mende x tentu hala.. x wajar2..huhu..

** aku wat post ney untok mengingatkan aku tntg umi n abah yg mmg sentiasa kat hati aku..aku nk ingtkn diri aku yg kadang2 selalu wat dosa kat umi n abh..so biar aku ney sentiasa beringat bnyk2.. smoga aku ney x jadi lupe diri,sombong dan sbgainye sikap2 yang x baik.. semoga Allah jauhkan aku dari sikap2 mcm tu,, x mau2..aku harap sgt yg aku akan dapat membalas jase kedua umi n abah aku yg mmg bnyk gile bekorban untok kakak.. kakak mmg nak sgt hadiahkan kegembiaraan n macm2 kat umi n abah.. ehehh..maafkan kakak sbb bnyk menyusahkan umi n abah.. kakak ney mmg degill.. tapi kakak sentiasa berusaha untuk x degil!! kakak janji! kakak syg umi n abah sgt2..=)

                   
         ni gamba kak jie  disamping umi n abah..abah aku comey kan? eheheh..abah spe kan?kan?

2 comments: