Tuesday, 22 February 2011

MAHAR CINTA....+_+

kenape mesti mahar cinta??. before dat, aku nak tunjok dlu lirik lagu mahar cinta, nyanyian kumpulan devotees...lagu ney kak jie yg kenalkan kat ak.. lg pon ak mmg minat lagu nasyid so mmg lagu feveret ak la..




hayati lirik ney smbl dga la lagu ney kat blog ak ok?

MAHAR CINTA

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara di hatiku melagukan rindu
Kiranya engkau mampu mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terucap

Pasti dirimu kan memahami
Harapan kasih yang terbina
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu

Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara dihatiku melagukan rindu
Kiranya engkau bias mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terungkap

Pasti dirimu dapat melihat
Rahsia kasih yang terpendam
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu
Selamanya..

aku decide untok wat post ney sbb ak tau especially dak2 yg sme umo ngan ak mesti dlm proses  mencari cinta or tgh bercinta.. sme goes to me.. tapi ak x bercinta.. ak ngah mengejar cinta.. ak dalam proses mengejar cinta yg UTAMA dan cinta PERTAMA..korang tau kan cinta pertama dan cinta utama kita sape..sbb aku sedar and aku sgt2 tau yg ak mmg x layak nk melibatkan diri dalam cinta sesama insan yg bergelar adam dan hawa..dalam mse yg same still la slow2 mencari cinta..huhuh..

tapi aku mmg x tipu yg ak pon ad rase nk bercinte..tapi tah la.. pengalaman dulu wat kan aku belajar n sentiasa berfikir.. perlu ke ak bercinte skang ney? sgt2 perlu atau x payah la nk mengedik ..ehaahaa..

now, bebalik kpd lagu ney yg mmg sentiasa ak jadi panduan bile ak ade jer terfikir untok bercinta.. aku akan dgar lagu ney n aku akan hayati lagu ney.. evrytyme ak terfikir n terasa cam nk bercinte ak akan dgar lagu ney.. lagu ney mmg mengingatkan aku pasal cita-cita ak la.. ak even letak lirik lagu ney kat diari n atas meja lam kelas 5uranus semata-mata nk ingatkan diri ney yg terkadang lalai dan alpa.. x cye? bukti key..ehehe

                 ney la die lyric lagu mahar cinta yg aku letak kat meja klas aku 5uranus

ak tau mmg org cakap ak ney L.E.M.B.A.P and P.O.Y.O tapi la kan len org len caranye.. ney cara aku.. heheh.. mmg agak poyo.. i admit it,, eheheh,, tapi sesape yg nk cube tu.. dialu-alukan sgt.. berkesan kot!! x pon dedicate lagu ney kat org.. aku pnah wat.. heheh.. spe org tu x perlu la kot btau.. harap org tu tau je la maksod ak bg lagu tu kat dy.. nyway kisah lame yg lapuk da kot..heheh

 kenyataan aku: seyesly la, ak jeles gak tgok kwn2 ak yg len ad bufren, tapi ak x de.. so ak mmg try seek n find many way to get away from this "alien" feeling...ahahah..mmg aku namakan perasaan ini sbgai perasaan "alien"..nk tau nape perasaan alien? sbb perasaan ney mmg wat hati aku x tenteram.. so ak x suke la kalo perasaan ney merajai diri aku!huhh


                                          ney adalah "alien" feeling..huhuh(teloncat-loncat)

tips:   nk tips x cam ne nk ilangkan perasaan asing tu??
1. tipsnye ialah bnykkn berdoa dan sentiasa berdoa agar Allah sentiasa pelihara kita dr perasaan yg bukan2.. perasaan tu x salah.. dah fitrah manusia Allah ciptakan berpasang-pasangan.. dan aku sgt percaya yg Allah dan tetapkan jodoh yg terbaik untuk kita.. cume kite la perlu rajin2kan diri berdoa dan meminta pada Allah.. sesungguhnya Allah tu maha pemurah.. jadi pintalah kat Allah..
2. aku akan meluahkan ap yg aku rase ney kat diari aku.. x mau org bace kot.. dgn harapan aku akan buang sume perasaan tu..
3. aku membusykan diri dgn macam2 akitiviti harian.. contohnye kemas umh, mop lantai smpai bekilat<kepuasan tu>, berjogging ngan fatihah n deeba,,(boley lupekan mende len sambil menguruskan dan menyihatkan badan> cayalah... masak nasi or ape2 je untok family.. and macam2 la.. klo da malas sgt aku tido ngan nyenyak je...tapi yg penting before aku tido aku akan dgr mp3 ak.. lagu2 nasyid.. kompem la dpt insafkan and sedarkan diri aku yg lalai ney.. insya-Allah..
4. aku akan mencari kekurangan orang tu untuk membuat aku lupekan dy.. heheh.. for instance, sekadar contoh, x mksodkan sesape: aku suke laki yg suke budak2 tapi dat guy x suke bdak2 so ak akan gune point tu untuk lupekan beliau..
5. aku akan spend most of my tyme ngan family yg terchenta termasok la BOOLAT.. nk tau sumthing x? ak salu men kejar2 ngan bulat tu.. ahahah..kejar2 satu umh sampai kne marah ngan umi ak sbb kaco kuceng kesayangan beliau.. selain dr tu, ak akan luangkan mase untok beborak ngan kak jie ak melalui henpon ak sampai kedit aku abes n dimarahi abah n umi sbb kedit aku cpt sgt abes, sbb ak gne maxis, kak jie gune celcom.. mane la tak abes.. parah wooo.. seminggu je rm 10..dasat2 kan..tapi x pe..
selain itu, aku akan spend tyme becakap dgn bulat pasal perasaan ak kat mne2 laki yg aku sukee dgn harapan aku lupekan dat guy..berjaya tao method ney..ehehhe..tak pon aku akan bercakap dgn CIK KUR-KUR milik apis pasal aku x suke ad perasaan plek ney,.. 
6.. last metode la aku menulis kat blog ney pasal CINTA.. iaitu perasaan  yang  mne aku x mahu ad perasaan ney ad lam diri aku.. tapi aku x salahkan diri aku.. sbb mmg normal ad perasaan ney tapi aku mesti bijak kawal nye..kan?kan?




***nyway ak rase aku buley la kawal perasaan ney dgn mggunakan metode2 yg aku cipta sendiri..eheheh..sbnrnye aku wat post ney sbb aku jeles r tgok org ad bufren tapi aku x de..smpy satu tahap ak rase cam LOOSER JER..ALHAMDULILLAH, skang da kurang da rse jeles tuu..uhuhuu,,TIPS DIUJI BERKESAN..eheheh..


fikir2kan dan lakukan, x mau ckp sje.. we practise with wat we preach! eheheh..fighthing!!babsya!!cayalah..huhu




      
                 cinta itu anugerah terindah dari Allah kepada hamba-nya..hargainya oke?



3 comments:

  1. Nice en3 sya, btw, kita minat gyler lagu tu, amilin yg perkenalkan :)

    ReplyDelete
  2. eheh..thanx yea anis.. ney sje je tuleh x de idea..

    ReplyDelete
  3. ex quaters poNtian..3 April 2011 at 10:59

    hmm.. taPi sMpai ble ann.. dis c2ation is also happen 2 me.. but juz ..most likely.. not same at all.. 4 me,, i never haVe an experience in LOVE.. dis bcz,, I'm neVer b'CINTA ngn aNybdy pN.. but.. i juz learn de experience from all of my sahabats.. btw,, quite nice method..

    ReplyDelete