Saturday, 16 April 2011

TIKA DINI MALAM..

hiduplah sesukahatimu, sesungguhnya kamu pasti mati,,,
cintailah sesiapa yang kamu sukai,,sesungguhnya kamu pasti akan berpisah dengannya..
lakukan apa saja yang kamu kehendaki,,sesungguhnya kamu akan memperoleh balasannya..
ingatlah bahawa dalam setiap kesukaran itu akan ada kesenangannya...
                                                                                                                  (Ibnu Abbas)



.. saya tahu kesedihan takkan merubah ape2,,, jadi saya sentiasa bangkit dari kesedihan say..
saya cuba untuk melakukan lonjakan saujana dalam diri ini.... saya tahu saya insan biasa yang lemah..sentiasa menharapkan pertolongan Allah..saya tahu masih ada sesuatu yang terbaik telaha dirancang oleh-Nya..



""hari-hari saya mungkin tidak seindah hari-hari orang lain.. tapi saya akan sentiasa berusaha untuk mencorakkan hari-hari saya seperti pelangi yang indah...

         '" tak sabar menunggu detik untuk meneruskan perjuangan dalam hidup...
sesungguhnya ini semua baru permulaa dalam hidup saya.. jadi saya harus tabahkan hati saya..

saya tak boleh terlalu sensitif... apa lagi merengek meminta itu dan ini..
saya harus tabah..kuat dan berhati waja untuk meneruskan perjuangan dalam hidup...

        " semestinya saya perlu sokongan! bukan cacian,, bukan kutukan.. tak perlulah pujian..cukup dengan pesanan dan kritikan yang membina hati nurani ini....

                  "" dan janganlah saya berbangga dengan sesuatu yang bukan menjadi hak saya sepenuhnya!""'

harus ingat! jangan alpa,,mahupun lalai...


awak,,awak dan awak,,juga kamuu.. saya perlukan sokongan sekarang..saya tahu awak tak selalu ada..susah mahu ada..tapi saya harap awak sudi menyempurnakan hidup saya suatu hari nanti.. yah one day!  insya-Allah....
janji Allah itu pasti,,,, saya harus sabar...saya mesti dan sememangnya akan sentiasa bersabar untuk menanti bahagia dan kepuasan dalam hidup saya..

     insya-Allah....

wallahuallam...
 
insya-Allah..semoga dipermudahkan urusan! Ammin..


 
 

No comments:

Post a Comment