Monday, 29 September 2014

Kisah Berkahwin Waktu Belajar Part 1




Suami saya yang terbaik.
Saya masih ingat hari kedua pernikahan, saya pitam sebab tak cukup rehat dan tidur sebab keletihan buat kerja dan mengemas. Waktu itu, saudara dia datang melawat. 
Nak dijadikan cerita, dia terus tengok saya di bilik. Picit-picit dan urutkan saya. Betulkan posisi baring saya, ambil selimut dan selimutkan saya. Cerita korea itu realiti! Pegi dapur ambil air dan bagi saya minum. At that moment, i just realized he is different from what i knew before we get maried. Dia cakap awal kahwin "sayang isteri abang, abang akan jaga ayang sebaik mungkin"  i am so touched! Glad that im married to him..

Dan semalam saya sakit lagi. Lepas solat subuh saya terus baring. Suami pelik kenapa saya baring, saya tak buat breakfast utk dia sebab badan tak larat. I thought he would complained. Tapi tidak, he straight away go to the bathroom mandi dan siapkan diri. Then pegi dapur ambil biskut dan air, suapkan saya. And ambil painkiller bagi saya makan. Suruh saya tidur dan rehat. 

Selepas itu dia pergi kerja. Dia call saya tanya keadaan saya, tanya nak makan apa. Jam pukul 11 dia balik rumah. Bawak balik breakfast. Terus datang ke bilik tengok saya. Dia tanya "sayang mcm mana" and i said im getting better. Then he asked me to take my bathe. And also asked me what i want to drink. I said milo! Dia siapkan breakfast and siapkan milo.. Siap mandi dia suruh makan.. He made the best drink of all. Hahaha.. Tak boleh lawan kedai! Then after siap makan he asked me to consume vitamin B sebab dia ckp i terlebih tidur takut penat, he have tonnes of health supplements! After that dia kemaskan barang sya! Siapkan a bottle of mineral water, kemaskan beg makeup bagai! Tanya sayang nak bawak balik apa. Hahha.. Sangat korea, buatkan semua! Tapi dia memang begitu, really helpful, selalu memudahkan urusan sya! Tengoklah macam mana sya tak manja dengan dia. Umi pun sedar benda ni. Sya memang manja sangat dengan dia. 

Yang paling sya sedar yang sya hanya tahu sisi romantik dan penyayang dia hanya selepas kahwin. Dulu he really dont show it. He is too caring now! Sya loves it more! 

At this point of time, i am glad that i married to him, i always realised that i did not make a wrong decision. I glad that i fall for you each seconds Ahmad Rasfanjani..you complete me HUSBAND.   


Ikhlas dari WIFE Abang yang Manja! 

No comments:

Post a Comment