Friday, 1 April 2011

bile saya cakap..


                     sya nape cakap pasal cinta dulu? huhuhuh.....=,=
bila saya cakap pasal cinta:
orang tnye, sya tengah bercinta ke? da ade bofrren ke..


bila saya cakap pasal makanan:
orang cakap :ko tak abis-abis makan.. no wonder ko makin gemok..

bila saya cakap pasal badan saya yang makin gemok:
orang cakap: ko ni tak reti bersyukur ke? ade orang lagi terok dari kau!

bila saya cakap pasal diet:
orang cakap: amboi nak diet! nak mengorat sape?

bila saya cakap pasal jerawat naik kat muka:
orang cakap: mengadenye, tak reti bersyukur..muka bukan men elok! ade je sumenye,,

bila saya cakap saya tak nak makan:
orang cakap: ko ney makanlah, tak pkey ke orang kat iraq, africa tak cukop makan?

bila saya cakap pasal hidup saya yang sunyi,
orang cakap: ko masih ade keluarga dan rakan-rakan di samping ko!

                          kalo ye pon sunyi.. kembalilah pada Allah..nanti pasti "terisi"
***banyak betul bila saya cakap, orang cakap.. ni lah lumrah kehidupan.. saya bersyukur sangat bila saya cakap(mengeluh),,,, ade orang cakap dan tanye.. untungnya saya.. eheheh.. kenapa untung? sebab... 
selagi ade orang tanye atau cakap pasal kite, bermakna kita tidak bersendirian.. bermakna orang tu ambil tahu pasal kita.,... so, lepas ney, sentiasa lah positif bile ade orang ade CAKAP, TEGUR, MENYINDIR, mahupun MENGUTUK..kerana apa? kerana orang itu masih ambil berat pada kita,,, cuma lain orang lain caranya... sentiasa positf atas segala ape YANG ORANG CAKAP... jangan pandang sudut negatif sahaja.. kerana segala pandangan NEGATIF inilah yang sebenarnya membantu kita menjadi lebih maju setapak!

---renung-renungkan..ini sekadar pendapat tulus dari hati...

                                      yep,,, betol-betol!ehehe

2 comments:

  1. bila saya ckp psal abg d***a msti awk ckp. ei awak ni malu la..malu cgt2..haha
    btol x????

    ~gurau je okeyhhh!!!:))

    ReplyDelete
  2. eleyh sab..serkap jarang nampak! eheheh..tunggu je la sy wit my mr right eh.. blom dijumpai lagi.. dah jmpe i'll tell u ASAP..ahahah..

    p/s sya berangan jerr..ahah..

    ReplyDelete