Sunday, 24 April 2011

Cinta? Fikir-fikirkanlah...

Assalamualikum sume...


      malam nie nak layan mood jiwang yang tah ke ape-ape,,,,

 nak share mengenai perasaan halus yang biasa ada dalam diri setiap insan yang bergelar manusia yang diciptakan Allah...

   CINTA? universal... biasa,,semua orang pernah merasa,,,tipu sangat kalo orang tu cakap dia tak pernah ada.. cinta itu ada dan cinta itu perlu dicari...

Cinta yang sempuran adalah apabila kita megikut setiap tingkat-tingkat cinta..

      1. Cinta Allah membawa kebahagiaan hakiki..
      2. Cinta Rasulullah menjadikan kita lebih bahagia..
      3. Cinta ibu bapa,,, membawa kepada keredhaan Allah..
      4. Cinta Saudara,, menambahkan kenikmatan ukhuwah..
      5..Cinta Agama,,melaksanakan tuntutan agama
    

banyak sangat yang perlu kita CINTA dalam matlamat mencapai hidup yang lebih bermakna..Cinta itu amat PERLU dalam kehidupan....



"'cinta itu cahaya sanubari,, kurniaan TUHAN,, fitrah INSANI.. dan dimana terciptanya nya cinta,, di situ,,rindu bermula""
                                                     lagu kerana cinta,, inteam feat mestica..

  biasa dalam peringkat umur yang baru mahu menjengah ke alam remaja... semuanya sedang mencari cinta... Fitrah lelaki dan wanita..ingin mencintai dan dicintai...

     saya pun begitu,,,sedang mencari..uhuhuuhu... tapi kalau boleh bukan sekarang,,,kerana saya sedang mengejar CITA-CITA dan impian yang saya bina sejak saya berumur 6 tahun lagi... saya harus cuba mengawal perasaan saya.. saya pernah merasa cinta dan saya pernah merindu... jangan tipu kalau anada cakap anda tak pernah merasakan yang sama.. kita nie manusia biasa.. takkan terlepas daripada perasaan sebegitu... cuma WAJIB bagi kita untuk mengawalnya agar cinta kita tidak menjadi cinta yang salah...





satu pesanan saya kepada diri saya dan semuanya...

JANGAN mudah menyatakan cinta kepada lelaki yang belum halal bagimu kerana cinta itu akan mudah layu..
JANGAN mudah menyatakan sayang,,nescaya rasa itu akan mudah hilang...
lebih baik andai kata SAYANG dan CINTA itu disimpan hingga saat kamu halal baginya... kan lebih indah? 


p/s malam nie saya layan mood jiwang saya...huhuh...saya jiwang gileer.. tak tahu nape? so layanlah entry ney.

No comments:

Post a Comment